^ Do Góry

Układy kierownicze - maglownice

Układ kierowniczy ma niebagatelny wpływ na komfort, a przede wszystkim bezpieczeństwo jazdy, dlatego jego stuprocentowa sprawność jest niezbędna. Nasza firma zajmuje się regeneracją przekładni kierowniczych (maglownic), które są jedną z najważniejszych części całego układu, ponieważ odpowiada za zamianę ruchu obrotowego kierownicy na ruch drążków w mechanizmie zwrotniczym, a więc skręt kół. Usterki przekładni powodują pojawianie się luzu w kierownicy i prowadzą do coraz większych problemów związanych ze sterowaniem pojazdu.

Jakie są objawy uszkodzonej maglownicy?

  • zauważalny luz na kierownicy lub jej blokowanie,
  • stuki na kierownicy, na nierównościach, a nawet jeździe wprost,
  • problemy ze wspomaganiem,
  • uszkodzenia przekładni dostrzegalne gołym okiem – wyciek płynu, przetarcia,
  • stukanie pod pedałami.

To najczęściej spotykane problemy, w przypadku których warto zareagować, bowiem odwlekanie naprawy lub wymiany uszkodzonej części może pogorszyć stan przekładni i doprowadzić do niebezpiecznych sytuacji w trakcie jazdy.

Uszkodzoną maglownicę w większości przypadków można zregenerować lub naprawić – jest to znaczna oszczędność, bowiem kupno nowej przekładni wiąże się z wydatkiem rzędu nawet kilku tysięcy złotych.

Naprawa układu kierowniczego

Naprawa maglownicy ze wspomaganiem polega na:

  • szlifowanie listwy zębatej i wałka rozdzielacza
  • wymiana uszczelniaczy simmeringów i oringów
  • wymiana tulei prowadzącej listwę zębatą
  • wymiana łożysk
  • wymiana docisku listwy
  • po naprawie maglownica jest regulowana i sprawdzana pod ciśnieniem na szczelność (wycieki)

Naprawa maglownicy bez wspomagania polega na:

  • szlifowanie listwy zębatej i wałka rozdzielacz
  • wymiana tulei prowadzącej listwę zębatą
  • wymiana łożysk
  • wymiana docisku listwy
  • po naprawie maglownica jest regulowana

Naprawa kolumny kierowniczej (ślimakowej) polega na:

  • szlifowanie wałka głównego
  • szlifowanie rozdzielacza
  • wymiana uszczelniaczy simmeringów i oringów
  • wymiana kulek ślimacznicy
  • regulacja, kasowanie luzów
  • po naprawie kolumna jest regulowana i sprawdzana podciśnieniem na szczelność (wycieki)


Wszystkie testy na szczelność wykonywane są pod ciśnieniem 150 bar,
co wyklucza późniejsze wycieki oleju.

Części układu kierowniczego

Licznik odwiedzających

Odwiedziło nas już
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDziś34
mod_vvisit_counterWczoraj45
mod_vvisit_counterW tym tygodniu118

Lis 22, 2017
PC-STYL
Regeneracja układów
kierowniczych maglownic


ul. Telefoniczna 62
92-016 Łódź

500-474-344

czynne: pn-pt 8-16
tel: pn-nd 8-22

biuro@pc-styl.pl

Jak do nas trafić?

Wpisz miejsce, w którym się aktualnie znajdujesz

Paczki dostarcza

  • image
  • image
  • image